During the period 23/12 to 6/1, we will have slightly longer response times than usual. Merry Christmas and a Happy New Year! 🎄✨

Forums Excel Excelkurs Bas – Absolut och relativ cellreferens Reply To: Excelkurs Bas – Absolut och relativ cellreferens

Pia Lunden
Participant

Mycket krÃ¥ngel med programmet (datorn lÃ¥ste sig helt en gÃ¥ng) och ibland dÃ¥ligt förklarat för en som inte kan excel sedan tidigare. Har aldrig jobbat med formler och ska dessutom plötsligt klara av att lösa ekvationer självständigt. Till slut efter mÃ¥nga genomgÃ¥ngar och försök sÃ¥ kommer jag ändÃ¥ till rätt resultat, men man vill ge upp längs vägen… Annars klart och tydligt förklarat, det är mera som att det saknas förklaringar och förtydliganden. Jag skulle ocksÃ¥ vilja veta vilken av frÃ¥gorna som blev rätt och fel, för nu fÃ¥r man börja leka gissningslek med svaren. Jag jobbar inte med siffror, sÃ¥ detta är helt nytt för mig. Jag vill lära mig göra enkla formulär, det här känns som tabeller för ekonomer. Känner mig inte helt nöjd med kursen och saknar nÃ¥gon att frÃ¥ga!