Forums Excelkurs Bas – LETARAD

  • This topic has 5 replies, 6 voices, and was last updated 2024-09-05 08:19 by Niklas.
Viewing 5 reply threads
  • Author
    Posts
    • #314384
      Forum Bot
      Participant

      Here is the thread for lesson LETARAD from course Excelkurs Bas where you can discuss the content of the lesson, associated quizzes or exercises. Here we discuss exercises in courses or general questions within the subject; not technical questions. For technical questions, contact support@learnesy.com.

    • #314391
      c40c17e3-1b79-4760-930c-ed60e33d2dc2yaelev-se
      Participant

      Filen där man ska göra uppgiften och leta efter nationaldag fungerar inte, utan måste vara någon bugg då det bara kommer upp siffror trots att man letar datum. Har samma tillvägagångssett på den andra uppgiften med befolkningsmängd och då fungerar det så måste vara fel på den uppgiften

    • #329586
      marie-sallelevmail-stockholm-se
      Participant

      Vill bara påpeka att Danmarks nationaldag är 5 juni (dagen före Sveriges) och inte 5 juli som det står här…

      Dessutom irriterande att man behöver ändra på talformat för att få fram datumet på rätt sätt!

      För det sägs det ingenting om i filmen!

      Gissa hur många gånger jag gjorde om provet innan jag struntade i det och bara tittade på rätt datum i filen???

    • #347694
      knotan88telia-com
      Participant

      Det står att man ska använda tidigare uppgift för att hitta Färöarnas nationaldag men har ingen sådan uppgift vad jag kan se tidigare.

       

    • #358664
      Madeleine holm
      Participant

      Letarad uppgiften där man ska få fram nationaldagarna tar fram en massa siffror. man behöver  ordna till det vilket man inte tänker på när man väl börjar på den här uppgiften. vilket är lite lurigt !

      • This reply was modified 1 month, 1 week ago by Madeleine holm.
    • #358951
      Niklas
      Keymaster

      Hej,
      Tanken med denna uppgift är att man även ska formatera datumen som just datum. Går man Excelkurs Bas har man lärt sig detta i en tidigare lektion, nämligen Formatera datum & tid.

      Dvs, det är inget fel på uppgiften och det rör sig inte om några buggar i övningsfilen. Gå gärna tillbaka och repetera.

      Allt gott,
      Niklas på Learnesy

Viewing 5 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.