🍂 Köp din kurs idag och få tillgång hela 2025 🏷️ Mer info →

Forum Excel Excelkurs Bas – Visualisera trender och dynamiska sektioner

  • Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2024-08-27 14:08 av Niklas.
Visar 3 svarstrådar
  • Författare
    Inlägg
    • #351499
      Forum Bot
      Deltagare

      Here is the thread for lesson Visualisera trender och dynamiska sektioner from course Excelkurs Bas where you can discuss the content of the lesson, associated quizzes or exercises. Here we discuss exercises in courses or general questions within the subject; not technical questions. For technical questions, contact support@learnesy.com.

    • #351504
      Duraid Hanna
      Deltagare

      Hej

      I lektionen diagram sista lektion har ni hel fel. på lektionen säger att vi tar medel för senaste 7 dagarna medan ni har tagit 6 dagar och dividerad med 7.

      Duraid Hanna

    • #352706
      Christoffer Wahlquist
      Deltagare

      Frågan i provet som handlar om hotellet som måste stänga är konstigt upplagd. Utifrån svaret stänger man hotellet den sista dagen i perioden med lägst glidande medelvärde istället för den första dagen vilket innebär att man <span style=”text-decoration: underline;”>inte</span> har stängt när det är som minst antal besökare. Utifrån frågeställning, när stänga, byggde jag glidande medelvärde på de <span style=”text-decoration: underline;”>kommande</span> sju dagar from aktuell dag snarare än de <span style=”text-decoration: underline;”>senaste</span> sju dagarna och fick då fram den 4 februari snarare än den 10 februari.

      Allt väl,

      Coffe Wahlquist

    • #354983
      Niklas
      Keymaster

      Hej Christoffer,
      Jag är inte helt säker på vad du menar, men jag ska räkna igenom exemplet och se om det är några konstigheter.

      Allt gott,
      Niklas på Learnesy

Visar 3 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.