🍂 Kjøp kurset ditt i dag og få tilgang hele 2025 🏷️ Kurskatalog →

Forum Excel Excelkurs Bas – Formatera som tabell

• Dette emnet har 6 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 2024-09-13 09:00 av Niklas.
Ser 3 svar tråder
  • Forfatter
      Forum Bot
      Deltaker

Here is the thread for lesson Formatera som tabell from course Excelkurs Bas where you can discuss the content of the lesson, associated quizzes or exercises. Here we discuss exercises in courses or general questions within the subject; not technical questions. For technical questions, contact support@learnesy.com.

marika-grammenosedu-stockholm-se
      Deltaker

Hej. Det vore bra om man kan få fram facit på de uppgifter man ska lösa i excel – i efterhand såklart. Annars är det svårt att veta var man gjort fel.

Mvh Marika Grammenos

Niklas
        Nøkkelmester

Hej Marika,
        Vi noterar detta. Det finns dock en bra anledning till att vi inte ger ut facit för alla frågor.

Är det något specifikt du undrar över?

Allt gott,
        Niklas på Learnesy

Eva Adgrim
      Deltaker

Hur får man cellen att automatiskt formatera cellerna ?? Det funkar inte för mig

Niklas
        Nøkkelmester

Hej Eva,
        Jag är inte säker på att jag förstår din fråga.

Menar du hur man får intilliggande celler att också bli en del av tabellen? 🙂

Allt gott,
        Niklas på Learnesy

olinil24student-hh-se
      Deltaker

Hur ska jag göra på uppgiften när man ska formatera i tabell och referera till Lanas intäkter?

(Den sista delen på del 4)

• Dette svaret ble endret 2 måneder, 1 uke siden av olinil24@student.hh.se.
        Niklas
        Nøkkelmester

Hej,
        För att lösa denna uppgift behöver man först formatera som tabell. Sedan filtrerar du först för att endast visa Lanas behandlingar. Sedan ska du filtrera efter behandling. Här vill vi endast att ‘Idrottsmassage 45 min’ och ‘Idrottsmassage 60 min’ ska vara valda.

Som en sista åtgärd så går vi till fliken ‘Tabelldesign’ och infogar en summarad.

Allt gott,
        Niklas på Learnesy

Ser 3 svar tråder
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.